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Freitag, 8. März 2013

Rote Socke


Diese Reifen müssen nicht mehr zum Glühen gebracht werden. Bereits im Stand hat der Betrachter das Gefühl, der GT86 R Marangoni Eco Explorer ist soeben über glühende Kohlen gefahren. Die roten Socken des Gemeinschaftsprojekts mit dem langen Namen sind ein Showeffekt, der Rest des Wagens durchaus spektakulär. Individuelles Exterieur ist nur ein Merkmal. Die chromartige Lackierung stammt vom Lackspezialisten Fashion Paint.

Das besondere scheint unter der Haube zu stecken. Bisherige Berichte lassen verlauten, dass der Motor alternativ von einer sogenannten NH3-Anlage vom Unternehmen Bigas International versorgt wird. Schadstoffminderndes Ammoniak als alternativer Antrieb sorgt angeblich sogar für einen Leistungsschub von ca. 20PS. Klingt sehr spannend, weitere Informationen sind aber leider rar gesät. Es folgt ein Zitat von der Bigas International Facebookseite:

"The GT86-R Marangoni has been fitted with the NH3 engine system, offering dual fuel supply. The car can in fact run on petrol, as originally equipped, or alternatively use ammonia stored in a separate rank. The NH3 design has been developed by Bigas International, a company that for more than 40 years has been focusing on the use of alternative energy sources. The system uses a special pressure reducer, called RI21JE, and a special control unit to make sure that all safety and reliability requirements involving the use of ammonia are met.


This system completely eliminates fine dust particle emissions and significantly reduces CO2 emissions. The trials completed by BIGAS International as part of the Savia project analysed every aspect relating to compliance with current safety and pollution standards, testing the effectiveness of the solutions adopted on different prototypes over extended periods.

Ammonia has a higher energy content per kilogram than petrol, and is consequently an excellent source of energy. Industrial production costs are the same as petrol, however a wider variety of raw materials can be used to make it: coal, natural gas, water, in theory anything that contains hydrogen, carbon and nitrogen can be used, albeit with different yields. Storage and transport are similar to LPG, while the power delivered by the engine is the same as for petrol."




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